Biztools

23 gode vaner og 22 uvaner

Ett av de sterkeste verktøyene i business, i ledelse, i salg og i livet er vaner. Vi har gode vaner og dårlige vaner. Vi tar en snartitt på vaner som avler suksess og vaner som skaper nederlag.

Hva slags vaner har suksessrike mennesker?

De

  1. brenner for det de er opptatt av
  2. er klare på hvor de skal og hva de skal drive med
  3. tør å feile, og de lærer av feilene sine
  4. leser ofte
  5. bruker tiden sin med de rette menneskene
  6. setter seg tydelige mål og skriver dem ned
  7. de bruker et gjøremålssystem for å fungere i hverdagen
  8. måler egen fremgang og fremdrift og gjør nødvendige justeringer underveis
  9. jobber med entusiasme og driv
  10. tenker langsiktig
  11. tar risiko
  12. lærer og utvikler seg hver dag
  13. takler problemer på en god måte
  14. er ydmyke
  15. deler informasjon
  16. vil at andre skal lykkes
  17. gir komplimenter med glede
  18. tar ansvar for egne feil og fiaskoer
  19. tilgir andre
  20. snakker om idéer
  21. ser mulighetene i endring
  22. utstråler glede og lidenskap
  23. har god balanse i livet

   


   

Hva slags vaner har folk som ikke lykkes?

De

  1. gir lett opp
  2. synes de fortjener å ha det mye bedre enn de har det
  3. synes verden er urettferdig mot dem og at omverden burde stå i gjeld til dem
  4. frykter endring
  5. handler før de tenker
  6. tror de vet alt 
  7. prøver å dra med seg andre ned i elendigheten
  8. har sluttet å lære
  9. tenker, sier og gjør negative ting
  10. bære nag til andre
  11. legger skylden på andre
  12. snakker mer enn de lytter
  13. bruker tid med mennesker som påvirker dem i negativ retning
  14. kritiserer uten omtanke
  15. setter seg ikke mål
  16. de sløser med tid og energi
  17. holder en klam hånd om informasjon
  18. de ønsker innerst inne at andre skal mislykkes
  19. aner ikke hva de skal bli
  20. tar den enkleste veien
  21. blir lett distrahert
  22. er sinte på andre

   


   

   

   

Salgsboken: Salg 4.0

Er du feltselger og vil øke salget ditt? 

Les mer om/kjøp Salg 4.0

   


        

   Ta kontakt om dere ønsker en uforpliktende dialog om hvordan dere kan skape bedre vaner!

   


Relaterte artikler

3 steg til å løse et problem en gang for alle Rotet til alt vondt
Ta det verste først 12 uvaner som hemmer oss
Synke eller svømme - en elendig onboardingtaktikk Yte eller nyte
10 årsaker til at vi trenerer Strategier for énerne
 

 

 
Aktuelt
Ikke selg - la kunden kjøpe

Den beste måten å selge på er ikke å selge, snarere å legge til rette for at kunden kan kjøpe av deg.

5 tilnærminger til beslutningstaker

Mantraet i forretningsorientert salg er å få tilgang til beslutningstaker. Vi ser på effektiviteten ved fem forskjellige tilnærminger.

1 uvanlig tips til bedre segmentering

De fleste selgende bedrifter segmenterer kunder og prospekter på data som omsetning, antalle ansatte, lønnsomhet, geografi og så videre. Mindre vanlig er kvalifisering og segmentering på myke ting som verdier og kultur.

7 grunner til at kunder kjøper

I forretningsmarkedet kjøper kunder verdi ikke produkter eller tjenester. Som selgere må vi reflektere over hvilke verdier våre løsninger representerer.

5 fallgruver ved jobbskifte

Når vi skifter jobb er det mange ting å tenke på. Vi bør ha et fem års perspektiv på valget vi gjør. Da kan det være lurt å unngå de vanlige fellene.

 
Utviklet av Bysant AS